Pauline

Mitt fullständiga namn är Elisabeth Pauline Hallgren, men folk kallar mig Pauline, Paudrull, Paow, Pawo, Lin och mycket mer. Kärt barn har många namn, som man säger! Jag har ridit på Långeberga ganska många år. Kommer inte ens ihåg när jag började, det var kanske 6 eller 7 år sedan. Innan det red jag på Tjörns ridklubb, så allt som allt har jag ridit i tio, snart elva år. Ganska lång tid faktiskt, men är man ridtjej så är man!
Den första hästen jag red på var Coolman, och Gregor blev snabbt min favorithäst. Nu för tiden är min favorit Animore. Jag vet inte varför, men vi har utvecklats tillsammans och jag har verkligen fastnat för den lille busen. Han är inte så gammal (bara 6 år), men verkligen tillitsfull, duktig, pigg och försöker alltid göra sitt bästa. På honom rider jag varje måndag i dressyrspecialen. Sedan rider jag också i en ”vanlig” grupp, nämligen sista gruppen på onsdagar. Jag har också en sköthäst som heter Assisi. Han är en hopphäst på 1,72. En stor, snäll, mysig, duktig, men osäker häst. Han står uppe i Stenungsund, så jag träffar honom inte så ofta som jag hade velat. 
Men nog pratat om hästar och över till mig. Jag är en vanlig, onormal tjej som bor här i fin fina Göteborg. Jag är femton år och går sista året i grundskolan (9:an). Jag sitter som sekreterare i Ungdoms Sektionens Styrelse, som sekreterare har jag hand om att alla protokoll skrivs (där står vad som har tagits upp på mötet). Detta är mitt andra år i styrelsen och det har varit en rolig erfarenhet att ha med. Därför jag är med i USS är för att försöka göra Långeberga bäst, att få ihop alla ungdomar genom att ordna sjukt bra aktiviteter och att själv kunna utvecklas. 
Nu har jag babblat på om en hel del. Men jag hoppas att du som läser kan intressera dig i klubben och vad USS gör. Kom gärna fram till oss med idéer, frågor eller om du bara vill snacka lite. Någon av oss brukar alltid finnas på plats!
// Pauline Hallgren
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Uss Långeberga ridklubb :)

Välkommen till Långeberga risklubbs ungdomssektions blogg! Här kommer vi informera om olika saker som händer på klubben, våra aktiviteter och massor av bilder :)

RSS 2.0