Frida

Hej!

Jag heter Frida Laumann och har hängt flitigt i stallet sedan jag började på ridskolan när jag var åtta år gammal. Jag fyller artonår nu till våren, och har hängt kvar på LÅRK ända sedan jag började.

Jag blev en del av ungdomssektionens styrelse runt 2009. Redan innan tyckte jag att det verkade skoj att vara med i USS, men trodde att man behövde uppnå en viss ålder för att vara med. Under mina år i USS har jag varit del av massa roliga aktiviteter, planering, fått åka med på roliga grejer och se andra saker. 2012 var jag vice ordförande. Jag har även varit stallvärdinna i flera år, och det passade mig väldigt bra då jag tycker om att lära ut och hjälpa folk att bli tryggare i stallet. Nu jobbar jag i stallet som teoriledare och har också stallstjänster.

Jag har egentligen inget bra svar på varför jag valde just ridning. Men från första gången jag klev in i stallet var jag fast. Jag älskar att rida, hålla på med hästarna, lära ut om hästar och det arbete som jag får göra i USS. Nu går jag i gulgrupp på onsdagar, men red länge i dressyrspecialen där jag haft Toto, Euro och Coolman. På en bild ser ni när jag tävlade på Euro i en lokaltävling som klubben anordnade.  Jag tycker att dressyr är roligast.

Ett utav mina starkaste hästminnen är när jag kom tvåa på Coolman i en dressyrtävling. Alla blev så förvånade, haha  Sedan är det alltid jättekul i USS när man lagt ner så mycket planeringstid och när en aktivitet verkligen går suveränt.

Kom ihåg att det inte är någon åldersgräns för att vara med i USS. Alla som är mellan 0-25 år får vara med. Så ni inte gör som jag och väntar på allt det roliga  Hejdå!

 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Uss Långeberga ridklubb :)

Välkommen till Långeberga risklubbs ungdomssektions blogg! Här kommer vi informera om olika saker som händer på klubben, våra aktiviteter och massor av bilder :)

RSS 2.0