Helena

 

Jag heter Helena Näslund och är 17 år gammal. Jag sitter som ordförande i USS och har suttit med i styrelsen i flera år med olika poster. Jag sitter även med i distriktsungdomssektionens styrelse där jag just nu sitter på mitt andra år som ledarmot. Brukar vara i stallet de flesta dagarna men rider på ridskolan på onsdagar kl 19.30 och sedan tar jag även hand om min medryttarhäst Ravalliac några dagar i veckan. Jag har sysslat med hästar i snart 11 år. Under min tid på ridskolan har jag fått gå flera utbildningar och även jag började en gång i tiden hålla på att leda på ledgrupperna på lördag, vara stallvärdinna under flera år mm. Jag har även ridit i både hoppgruppen, hoppspecialen men det var dressyren jag fastnade mest för och blev sedan kvar i dressyrspecialen i flera år med massa lärande.

 

Förutom stallet och alla hästar håller jag även på med musik. Jag går just nu mitt första år på Munkebäcksgymnasiet där jag läser Estet- Musik. Det mesta av min fritid går därför till just musiken och att umgås med vänner och familj.

 

Senare i mitt liv vill jag arbeta inom den tredje världen. Gärna volontärarbeta runt om i Afrika, på ett barnhem eller liknande. Att hjälpa och att visa uppskattning till andra är en väldigt viktig del av min vardag och mitt liv.

 
 
 
 

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Uss Långeberga ridklubb :)

Välkommen till Långeberga risklubbs ungdomssektions blogg! Här kommer vi informera om olika saker som händer på klubben, våra aktiviteter och massor av bilder :)

RSS 2.0